خیمه محبان

ما را حرجی نیست اگر اشک فشانیم.... زیرا که در این بادیه جز نور نکشتیم

خیمه محبان

ما را حرجی نیست اگر اشک فشانیم.... زیرا که در این بادیه جز نور نکشتیم



عاقلا دیونه شید دیوونگی صفا داره
 

دیوونه اربابی مثل شاه کربلا داره

........................................
این متن از کتاب فتح خون شهید آوینی در مورد امام حسین وهجرتش
از دستش ندید
متن کاملwww.moheban.net

راوی

گوش کن که قافله سالار چه می خواند : و لما توجه تلقاء مدین قال عسی ربی ان یهدینی سواء السبیل ... آیا تو می دانی که از چه امام آیاتی که در شأن هجرت نخستین موسی است فرا می خواند ؟ عقل محجوب من که راه به جایی ندارد ... ای رازداران خزاین غیب ، سکوت حجاب را بشکنید و مهر از لب فروبسته اسرار برگیرید و با ما سخن بگویید . آه از این دلسنگی که ما را صُمُّ بُکم می خواهد ... آه از این دلسنگی !

سر آنکه جهاد فی سبیل الله با هجرت آغاز می شود در کجاست ؟ طبیعت بشری درجست و جوی راحت و فراغت است و سامان و قرار می طلبد . یاران ! سخن از اهل فسق و بندگان لذت نیست ، سخن از آنان است که اسلام آورده اند اما در جستجوی حقیقت ایمان نیستند . کنج فراغتی و رزقی مکفی ... دلخوش به نمازی غراب وار و دعایی که برزبان می گذرد اما ریشه اش در دل نیست ، در باد است . در جست و جوی مأمنی که او را ازمکر خدا پناه دهد ؛ در جست و جوی غفلت کده ای که او را از ابتلائات ایمانی ایمن سازد، غافل که خانه غفلت پوشالی است و ابتلائات دهر ، طوفانی است که صخره های بلند را نیز خرد می کند و در مسیر دره ها آن همه می غلتاند تا پیوسته به خاک شود. اگر کشاکش ابتلائات است که مرد می سازد ، پس یاران ، دل از سامان برکنیم و روی به راه نهیم . بگذار عبدالله  بن عمر ما را از عاقبت کار بترساند . اگر رسم مردانگی سرباختن است ، ما نیز چون سید الشهدا او را پاسخ خواهیم گفت که : « ای پدر عبدالرحمن ، آیا ندانسته ای که از نشانه های حقارت دنیا در نزد حق این است که سر مبارک یحیی بن زکریا رابرای زنی روسپی از قوم بنی اسرائیل پیشکش برند ؟ آیا نمی دانی که بر بنی اسرائیل زمانی گذشت که مابین طلوع فجر و طلوع شمس هفتاد پیامبر را کشتند و آنگاه در بازارهایشان به خرید و فروش می نشستند ،آن سان که گویی هیچ چیز رخ نداده است ! و خدا نیز ایشان را تا روز مؤاخذه مهلت داد .» اما وای از آن مؤاخذه ای که خداوند خود اینچنین اش توصیف کرده است : اخذ عزیز مقتدر .

آه یاران ! اگر در این دنیای وارونه ، رسم مردانگی این است که سر بریده مردان را در تشت طلا نهند و به روسپیان هدیه کنند ... بگذار اینچنین باشد .این دنیا و این سر ما !

 دنیا و این سر ما !

نظرات 5 + ارسال نظر
(یک دنیا پدر ) یکشنبه 17 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 07:01 ب.ظ http://ydpedar.persianblog.com/

سلام مجدد . متن جالب و زیبایی بود . باز هم ممنون از معرفی این سایت زیبا
التمس دعا در پناه حق

نرگس سه‌شنبه 19 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 11:57 ق.ظ http://azrooyesadegi.blogsky.com

خیلی زیبا بود...خیلی...با حال و هوای رمضان هماهنگی داشت...التماس دعا

(یک دنیا پدر ) چهارشنبه 20 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 07:25 ب.ظ http://ydpedar.persianblog.com/

سلام آقا محمود . خوبید شما .
بله کار میکنه . خیالتون راحت باشه . التماس دعا در پناه حق

شجاع دین چهارشنبه 20 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 07:47 ب.ظ http://lightoftheworld.blogfa.com

محمود جان سلام. ممنون که دلت به حال من میسوزه.

اما در مورد سوالت. سواله خوبی پرسیدی اما اگه میرفتی از تو فهرست موضوعی مطالب وبلاگ من (سمت چپ صفحه نخست) روی موضوع «الهیات مسیحی» کلیک میکردی و نوشته هاشو میخوندی، پاسخ سوالاتتو میگرفتی. اونو بخون بعد اگه اشکالی دیدی یا نظری داشتی به من حتما اطلاع بده.

این بچه کوچیکا رو دیدی؟... همش به این ور و اونور اشاره میکنن میگن این چیه .. اون چیه... اما اصلا دنبال جواب هم نیستن... یه آدم بالغ نباید اونجوری باشه!

یا حق

یه منتظر که آرزو می کنه منفعل نباشه جمعه 22 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 09:07 ق.ظ http://mongee.blogsky.com

بسم رب المهدی ارواحنا الفداه
سلام بر مهدی فاطمه سلام بر منتظر حضرتش
فرارسیدن سالروز وفات ام المومنین حضرت خدیجه که درود خداوند بر او باد را به صاحب عزا حضرت ولی عصر عج و تمامی منتظران قدمش تسلیت عرض می کنم
این مطلب هم مثل تمام مطالب سید اهل قلم عالیه دستتون درد نکنه
راستی گویا مشکلات وبلاگ حل شده درسته؟
سایت هم مبارک باشه
التماس دعای فرج ... به امید ظهور

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد