خیمه محبان

ما را حرجی نیست اگر اشک فشانیم.... زیرا که در این بادیه جز نور نکشتیم

خیمه محبان

ما را حرجی نیست اگر اشک فشانیم.... زیرا که در این بادیه جز نور نکشتیم

هفت سین سید الشهدا

بسم الله الرحمن الرحیم

 هر سال سفره ای پهن می شود و گرد هم جمع می شویم  تمام هستیمان در هفت سین خلاصه میشود....سبزه...سمنو....سکه....سیب...و....
هفت سینمان اگر بوی تورا نداشته باشد که هفت سین نمی شود...حسین...
آری برای همین است که  اگر ماهیهای تنگمان همان لحظه ی سال تحویل هم بمیرند غصه نمیخوریم
...آخر هنوز سیب را بر سر سفره داریم.....
سیب،ما را یاد تو می اندازد....و من نمیدانم قرابت تو با سیب از برای چیست؟
همین قدر میدانم که تا بوی آن بر مشامم می آید و سرخی آن چشمانم را نوازش می دهد تو به یادم می آیی...
میگویند تو نیز سفره پهن کرده ای....سفره ی هفت سین.... و نوروز تو را عاشورا نامیده اند......برایمان تفسیر کن از روی نی که  چگونه است که هر روزمان  باید نوروز باشد و هر
روزمان عاشورا...از شماها بر ما رسیده که ایامکم نو روز....و باز از ناحیه ی شماها به ما یاد دادند که کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا...و عقل کج افتاده ی من در این وادی راه بجایی ندارد،تو بگو..آری تو بگو....دوست دارم از روی نی برایم از نو روز بگویی

*
میگویند تو نیز سفره پهن کرده ای....سفره ی هفت سین...می توانی بگویی  سین های سر سفره ات چه بود....به من یاد داده  اند که اگر سالهای ما با نو روز نو می شود تاریخ بشر با عاشورای تو نو شد....باز  هم تکرار میکنم هفت سینت را بگو میخواهم بدانم؟

چشمان سیاهش به من خیره می شود...از خجالت آب می شوم،به من نگاه میکند؟؟!
خدایاحسین دارد به من نگاه میکند...
لبهایش هنوز خشک است....
-آقا بفرمایید آب...(بغضم می ترکد)
دستش را بالا می آورد و تعارفم را رد می کند ...زیر لب  دارد جملاتی را بر زبان میآورد
فکر کردم ذکر می گوید....
گفتم آقاجان قربان ذکر گفتنت...چرا جوابم را نمی دهی
( می داند آدم بی ادبی هستم ...برای همین هیچ نمی گوید)
باز با مهربانی نگاه میکند و صدایش را کمی بلند تر می کند....ذکر نمی گوید....دارد هفت سینش را برایم  می شمارد.
-سری بر روی سنان.....سیلی بر رخ دخترکی سه ساله.... سبویی پرازخون دل...سقایی بی مشک...سپهداری بی دست.....سری و خنجری...سروی بنام علی اکبر........(هر دوی مان اشک می ریزیم)...ماهی هم داشتیم اما تنگمان خالی از آب بود

- گفتم فدایت شوم شما که تمام هستیت را برای تزیین این سفره دادی...مگر سفره سفره ی که بود؟؟...چقدر ارزش داشت؟...اکبر ...عباس...رقیه...

فرمود:خاموش!!!(آنگاه دستها را سوی آسمان دراز کرد...نگاهش نیز به همان سو روفت که دستانش رفت...شروع کرد....و تو چه می دانی که چه فرمود؟؟!!)
اللهی اصغر از تو،اکبر از تو

بخون افتادگانم یکسر از تو

اگر صد بار دیگر بایدم کشت

حسین از تو ، سر از تو ، خنجر از تو

-من آن لحظه چه می توانستم انجام دهم

نعره ای زدم و از حال رفتم...

عم یتسائ لون(1) عن النبا العظیم(2)الذی هم فیه مختلفون(3)
کلا سیعلمون(4)ثم کلا سیعلمون(5)

نظرات 24 + ارسال نظر
زهرا پنج‌شنبه 25 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 07:33 ب.ظ http://yaabalfazl-yahossein.blogsky.com/

سلام
نمیدونم اولین نفرم نظر میدم یا نه....
اما خیلی خوشحالم که امروز واسه بار اول با همچین بلاگی آشنا شدم.......
خیلی خیلی قشنگه.......اصلا یه حالی شدم......
آهنگ متنتونم که دیگه حرف نداره

خوشحال میشم تبادل لینک کنیم.البته اگه موافقین
منتظرتونم

لینکتون رو میزارم ولی فکر کنم فقط با فایر فوکس قابل دسترسی باشه

چشم انتظار یار جمعه 26 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 06:09 ق.ظ http://asheghanehozoor.blogfa.com

به نام حضرت دوست ....
آفتاب، کجا توان آن دارد که خویشتن را به پای تو افکند و از شرم آب نشود؟
زمین، بدون حضور تو چگونه سر سبزی خواهد یافت؟
ماه، کی می تواند در برابر رخساره ات دم از تجلی و زیبایی و دلپذیری بر آورد؟
سرو، چگونه می تواند در مقابل بلندای قامتت، سر بر افرازد؟
شمع، آیا بجز شاهدی بر جمال دلارای توست؟
گل را آیا آن توان و شکیب هست که در پیشگاه تو به خود نمایی و دلبری بپردازد؟
پروانه را، مگر جز پروای رؤیت روی محبوب جز دیدار روی زیبای تو عشق دیگری در سر است؟
بلبل سرمست جز نوای نام تو را بر زبان تواند داشت؟
ای حسن ناز فلک! تمامی خوبی! ای ماه روشن هستی! از پردة غیبت در آی تا نگاه سر سبزی و طراوت و زایندگی و نعمت را به کوهپایه های انسانی و فراخنای جهانی نثار کند.

سلام بزرگوار ......
بسیار استفاده بردم .....
عاشقان حضور پس از تاخیر طولانی به روز شد ......
موید و مهدوی .....
در پناه حضرت دوست ......

علیکم السلام...

ان شالله میایم خدمتتون

شکوفه شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 12:54 ق.ظ http://www.haramedelam.blogsky.com/

سلام ...

پیشاپیش سال نو و عید رو به شما تبریک میگویم ..

امیدوارم سالی سرشار از موفقیت و سلامتی برای

شما باشد ..

در پناه حق

پلگافه شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 10:42 ق.ظ http://palgafeh.mihanblog.com

سلام..............
ممنون که بهم سر زدین بازم ازین کارا بکنین............راستی به روز شده ها..........موفق باشید

javad شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 01:21 ب.ظ http://4baagh.blogfa.com

سلام
ان شاءالله که سال خوبی داشته باشید .
آقا ما به شما لینک دادیم .
یا علی مدد

ان شالله منم میلینکمت برادر

[ بدون نام ] شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 08:40 ب.ظ http://saharnazdikast.blogsky.com

سلام
غوغایی کردی این بار.
ولی هفت سینت جگر سوزه عالمیو میتونه به اتیش بکشه.
سال جدیدت حسینی باشی
التماس دعا
یا حق

علیکم السلام...برگ سبزی بود.....از نظرتون برای پست قبلی هم خیلی ممنون استفاده کردیم

نورا یکشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 02:18 ق.ظ http://nooronline.persianblog.com

الهی!..هفت سین دلم را با دعای شفاعت مهدی موعودت مزین فرما.....با عرض سلام خدمت شما برادر عزیز، خوبید؟....پیشاپیش فرا رسیدن اربعین حسینی رو خدمت شما و خانواده محترمتون تسلیت عرض می کنم و سالی پربار و پربرکت را برایتان آرزومندم........یا حسین!

یه منتظر که ارزو می کنه منفعل نباشه یکشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 07:45 ق.ظ http://mongee.blogsky.com


بسم رب المهدی ارواحنا الفداه
سلام بر مهدی فاطمه .... سلام بر منتظر حضرتش
او سفره اش را گسترد تا تاریخ تا همیشه نو شود
به زودی خواهند دانست ... آن نبا عظیم
سلام علی آل یس

قلمتون پایدار
...
التماس دعای فرج
به امید ظهور

...خدایا فرج منتقمش رو نزدیک کن!

یه منتظر که ارزو می کنه منفعل نباشه یکشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 07:45 ق.ظ http://mongee.blogsky.com

راستی
من خیلی با کدهای قالب نظرات مشکل دارم براتون امکان داره کدهای قالب نظراتتونو برای عهد جانان بفرستین؟

فرستادم..

نسیم یکشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 02:39 ب.ظ http://narmafzarkids.blogsky.com

سلام. خوبین. منم واسه شما سال خوب و سرشار از موفقیت ارزو می کنم. امیدوارم که همیشه سبز باشید و بمانید. اگه عید تبریک نگفتم واسه این بوده که روز اربعین مگه واسه ما ها عید . اما این کلیپ و هدیه می کنم به شما دوست خوبم. شاد و خرم باشید. به روزم و منتظر دیدار
http://www.goftegubaostad.com/movie.htm

ممنون

ندا یکشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 08:29 ب.ظ http://daftarezendegi.blogsky.com/

سلام خوبین ؟
امیدوارم سال خوبی پیش رو داشته باشین
مطلب جالبی در مورد هفت سین نوشتی .راستش برام خیلی تازگی داره .کمتر کسی همچین برداشتی داره .خیلی روون نوشتین واقعا جای تبریک داره .موفق باشی و عاشق اهل بیت
راستی آپ کردم سر بزن

...ان شالله خدمت میرسم...

سعید یکشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 09:00 ب.ظ http://shalamche.blogsky.com

سلام حاج محمود امیدوارم عید نوروز بر شما مبارک باشه
به ما هم سر بزن حاجی خوشحالم میکنی
راستی حاجی من لینک شما رو گذاشتم اینم عیدی من به خیمه محبان
یا علی

ان شالله خدمت میرسیم...شما تا ما رو حج نفرستی ول کن نیستیها....حاجی کجا بود؟؟

یه منتظر که ارزو می کنه منفعل نباشه دوشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 08:20 ق.ظ

بسم رب المهدی ارواحنا الفداه
سلام بر مهدی فاطمه سلام بر منتظر حضرتش
کدهایی که فرستادین مشکل کدهای فعلی مرا دارند احتیاج به تایید دارند بعد از فرستاده شدن
اگه ممکنه کدهای فعلی قالب نظرات رو بفرستین کدهای که احتیاج به تایید نظرات نداشته باشه و مستقیما بعد از فرستاده شدن نظرات به روی صفحه بیان مثل قالب نظرات فعلی شما
ممنون
التماس دعای فرج ... به امید ظهور

سلام...میام توضیح میدم...

گیلاسی دوشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 01:54 ب.ظ

هفت سین عاشورا!!!! شاید برا خودشون عید بوده...رسیدن به خدا.... و راحت شدن از دست انسانهای بی صفت.....هفت سینشون ادمو خون به دل می کنه....
خیلی عجیب بود...ممنونم.....
تو هم مراقب خودت باش......اونجا یه صفای خاصی داره...رفتی برا بابای منم یه فاتحه بخون..گرچه اون تو مریوان شهید شد...ولی بازم یادش بکن...قربونت...ممنونم...

سلام...میگم چیزی فراتر از عید بوده....رسیدن به خدا..و مطیع او بودن...نمیدونم اصلا قابل وصف هست یانه

پوریا -- کرگردنها هم دوشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 02:47 ب.ظ

سلام همشهری!

چه خبرا؟! فکر کنم قبلا با هم آشنا شدیم ...... توی یه وبلاگ دیگه!

به هرحال ببخشید یه کمی دیر اومدم .......

امیدوارم سال خوبی داشته باشی

منو هم دعا کن !

یا حق

محتاجیم به دعا...بله...بی تو میمیرم یادمه...حالا چرا اون رو بستی؟؟

گمنام دوشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 03:04 ب.ظ http://www.ilamcity.com

سلام
ایام غم و اندوه اهل بیت)ع( رو یه شما تسلیت میگم
منم همینو میگم که همون سالی که کشتار فیضیه راه افتاد - امام فرمودند : امسال عید نداریم
و امسال نیز عید نداریم
السلام علی الحسین الشهید)ع(
راستی من یه مدت سرم شلوغه
فرصت که شد خدمتتون عرض ادب خواهیم نمود

سلام...منم تسلیت میگم....در خدمتیم...یا زینب...گفتی صداشو جایی در نیار باشه منم در نمیارم...فقط التماس دعا...




زینب...زینب...زینب

لیلا سه‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 09:48 ق.ظ http://be-range-shab.blogfa.com

سالی که با نام حسین اغز بشه بهترین سال زندگیمان خواهد بود
سلام به دوست گلم امیدورارم سال خوب و پر از موفقیتی داشته باشی و سعی کنی امسال دیگه از خودت عقب نمونی و پنجره اتاقت را رو به سوی خوشبختی باز کنی
کافی تنها خودت بخوای اره فقط خودت میدونم موفق میشی یادت باشه یکی هست که هیچوقت تنهات نمیزاره یه دستی هست که دستتو میگیره نمیزاره بیافتی زمین
پس از همین سال جدید شروع کن و یه یا علی بگو و پیش به سوی زندگی.....سال نو مبارک ....لیلا

حسین سلطان دل و قلبم....
همیشه گرد تو می گردم..

یا حسین

... چهارشنبه 2 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 10:18 ق.ظ

سلام...

همشهری پوریایی!!!!

مواظب خودت باش نخورتت...


سال خوبی داشته باشی...

... پنج‌شنبه 3 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 09:32 ق.ظ

خواهر من هم شنبه میاد اونجا...


دیدیش مواظبش باش نره رو مین..

این خیلی جو گیره...

... پنج‌شنبه 3 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 09:46 ق.ظ

سوغاتی هم میخواما..


سوغاتی من رو بده خواهرم بیاره..

ندی من خودم رو میکشم..

ما هم محتاجیم به دعا...

...بابا هنوز از راه نرسیده از ما سوغاتی میخوای....تو وبلاگت نوشتم سوغاتیم چیه

بنت الزهرا ء جمعه 4 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 07:30 ب.ظ http://zenab59.blogsky.com

سلام علیکم
سال نو شما مبارک
و روزهای اخر ماه صفر است
ازتون التماس دعا دارم
حق یارتون
حضرت زهرا نگه دارتون باشه

محتاج دعاییم....شدیدا

مهدی شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 06:10 ب.ظ http://4baagh.blogfa.com

سلام
سال نو مبارک
من برگشتم!
یا علی

به شما هم مبارک

بارون بهاری دوشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 01:47 ق.ظ http://www.baroonebaharee.persianblog.com


***سر سبزترین بهار تقدیم تو باد*** آوای خوش هزار تقدیم تو باد***

***گویند که لحظه ایست روئیدن عشق*** آن لحظه هزاران بار تقدیم تو باد***
سلام دوست عزیزم .امید که همیشه گل لبخند بر چهره شما شکوفا باشد و غبار غم از دلت زایل !
فرا رسیدن سال نو را به شما و خانواده محترمتان تبریک عرض میکنم آرزوی بهترینها را برای شما دارم.
توی این اولین روزهای سال جدید ما راهم از دعای خیرتان بهره مند فرمایید...امیدوارم سال خوب و خوش و پر از موفقیتی داشته باشید...خوشحالم که تونستم بهتون سر بزنم زیبا مینویسی ....من هم به روز شدم
منتظر شما هستم خوشحالم کن .همیشه شادو سلامت و پیروز باشی...

یکی بدتر از شما پنج‌شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 12:23 ب.ظ http://zaersafa.blogfa.com/

سلام علیکم
جسارتا این متن رو تو وبلاگ زائر صفا ارائه کردم . منتها به نقل از حضرت عالی
اشکالی که نداره؟
ارادتمندیم
یا علی مددی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد