خیمه محبان

ما را حرجی نیست اگر اشک فشانیم.... زیرا که در این بادیه جز نور نکشتیم

خیمه محبان

ما را حرجی نیست اگر اشک فشانیم.... زیرا که در این بادیه جز نور نکشتیم

فقط دلم تنگ شده است...

 

 

به نام خدا

 

 

 

چقدر دفتر خاطرات بده....چقدر وبلاگ نویسی بده....آخه  یادت میندازه که تو همیشه سوار این کشتی زمانی و اون داره تو رو با خودش میبره....میفهمی هر لحظه که میگذره  چقدر تو رو دور میکنه...(نمیدونم از چی) و چقدر تو رو نزدیک میکنه(اینم نمیدونم به چی)..................خدایا

تابستون 1384 هجری شمسی بود که "کلیک" ضمیمه ی جام جم رو بعد از کنکور ورق میزدم... با وبلاگ نا آشنا نبودم اما اونجا اسم چند تا سایت سرویس دهنده وبلاگ رو دیدم که برام نا آشنا بود(آخه من فقط تو پرشن بلاگ اونم خیلی محدود با وبلاگ آشنایی داشتم) از اسم بلاگ اسکای یه جورایی خوشم اومد... بازهم ظهر یه روز تابستونی بود  پام به این اسکای باز شد....و نمیدونم چی شد که حالا شد این...چند دقیقه پیش رفتم خیلی از نظرات و پستها رو خوندم....خیلی از نظراتم رو تو وبلاگهای دیگه خوندم...فکر کن با بعضی ها چقدر صمیمی شدیم... بابعضیها چقدر جنگیدیم...چند نفر اشکمون رو درآوردن...چند نفر خندوندنمون..چند نفر رو چقدر نصیحت کردیم در حالی که خودمون از اونا محتاج تر بودیم....چقدر با خودم کلنجار رفتم تا یاد گرفتم دیگه هیچ کاری که خودم عمل نمیکنم رو به کسی توصیه نکنم....تو عالم وبلاگ ها دلمون با چه دلهایی پیوند خورد

چند تا عید رو با هم جشن گرفتیم...چقدر برای مریضهای هم دعا کردیم... بعضی وقتا  خواب بعضی رو میدیدم...  خدایا همینجا بود  بعد از سه سال دوباره هوای آقا به سرم زد...همینجا بود که بعد از سه سال رخصت مشهد رفتن رو اونم با اون حال غریب و اینقدر غیر مترقبه گرفتم...همینجا بود که حسرت شش ساله ی دوکوهه و فکه به پایان رسید...همنجا...رو خاک همین خیمه...بعضی دوستان رفتند و دیگه  هم نیومدن...بعضی رفتن ولی سالی ماهی یک سرکی میزنن...با بعضی ها چقدر بی ادبانه حرف زدم... و بعضی ها رو چه الکی تحویل گرفتم...و بعضی چه الکی تحویلم گرفتن ...وبعضی چه بی ادبانه() حالم رو گرفتن...من همیشه سعی کردم در حد درک همه بنویسم...گرچه بعضی وقتا قاط میزدم و حرفای ته ته دلم رو میزدم....چقدر ایمیل بین من و بعضی رد و بدل شد....و چه موضوعات متفاوتی....ولی من اندر عجبم از یه چیزی... با اینکه اصلا فیلتر نکردم اما خیلی کم توهین شنیدم....بر خلاف فضای کلی وبها و اصلا اینترنت....و این برام این رو ثابت میکنه خیمه تقدس داشت... خیلی کم حدیث نفس نوشتم اینجا... سعی کردم...باور کنید سعی کردم تا اونجا که میشه از خودم نگم....

یادش بخیر روزی که مثل خیلیها پرده ی خیمه رو پایین آوردم و خواستم واقعا برم و این خیمه رو به امان او بگذارم...اما نشد... وچه خوب شد که نشد.... وچقدر بزرگوار بودنند اونهایی که گفتند نرو....و چقدر بامرام بودند اونهایی که پست آخر رو نوشتند...

خیمه واقعا خیمه شده بود... یه عده دور هم جمع شده بودن و دور از هیاهوی بیرون

از او میگفتن...از او میشنیدن... به او میگفتند....و من چه کلید دار بدی بودم این میان...من حق رو ادا نکردم...خیمه صاحب داشت و الان هم داره....و هنوز چراغش روشنه...قالبش تغییر کرده....خیلی چیزاش تغییر کرده....اما خیمه ، خیمه مونده...خیمه هنوز خیمه ی محبان....وخدا کنه محبان هنوز محبان مونده باشند....محبان علی...محبان زهرا...محبان حسین...محبان مهدی...فرقی نیمکنه...فقط باید محب نور  اللهی بود...دیگه فرقی نمیکنه کدوم پرتو نور....محبان نت...ولی خیلی کوچیک بود برای ارتباط محبان...و این نوکر خیلی حقیر تر و ضعیف تز از اونی بود که خدا اینجا رو بهش داد... و این نوکر سعی کرد حفظش کنه.... سعی کرد....از خیلی چیزها زد تا این خیمه خالی نمونه... بعضی وقتها این نوکر بیچاره از آبروش هم اگه آبرویی داشت مایه میگذاشت برای این خیمه....ولی باور کنید از این بهتر نشد...آخه حد این نوکر همینقدر بود....بیچاره محمود

بعضی ها خیلی با بیمهری با ارزشهاش رفتار کردن...بعضی ها خیلی چیزها رو دیدن ولی چشمشون رو بستن ....بعضیها هم به بیچارگی  این نوکر و سادگیش خندیدن.... بعضی هم با لا تر بودن و با بزرگواری تحمل کردن....از الان به بعد رو نمیدونم چی میشه...نمیدونم عاقبت به کجا میرسه....فقط همه ی تلاشم اینه که نگذارم این خیمه مثل خیمه های کربلا آتیش بگیره...

 

 

صاحبخونه دیگه بیا...دلم گرفته....مگه میشه میزبان اینهمه مهمون دعوت کنه ولی خودش نیاد...

 

 

 

پ.ن: عنوان رو از متن وبلاگ "نوشتن از هرسلوکی برایم نزدیکتر " وام گرفتم

 

 

 

 

 

 

التماس دعا

نظرات 17 + ارسال نظر
javad جمعه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 03:51 ب.ظ http://4baagh.blogfa.com

سلام
محمود جان
نوشته ات رو با اجازه سیو می کنم و سرفرصت می خونمش.
موفق باشی
یاعلی مدد

نرگس جمعه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 04:38 ب.ظ

این دنیای مجازی واسه همه دلبستگی میاره...برای هرکس به نوعی.. به شیوه خودش... جالبه گهگاهی سر زدن به ارشیو... و اینکه ببینی چقدر تغییر کردی..اصلا کردی...بهتر یا بدتر شدی؟؟؟

کیمیا جمعه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 05:53 ب.ظ http://www.kimiaweb.blogfa.com

سلام
واقعا دلم تنگ شده ...
دلم گرفته ...
موفق باشین
یا علی

[ بدون نام ] جمعه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 06:01 ب.ظ http://saharnazdikast.blogsky.com

سلام
تا اینجاش خوب اومدی دعا میکنم بهتر هم بشه
التماس دعا
یا حق

گلبانو جمعه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 06:56 ب.ظ http://golbanoo.blogfa.com

شاید این دلبستگی ها از نوع مجازی برای ما آدما یه جور تازگی نا شناخته ست و تو خوب و بد بودنش شک می کنیم....

خوبه که آدم یکم از خودش بگه..اینوطری خواننده ها اعتمادشون نسبت به جرفایی که می زنیم بیشتر می شه..باید یه فرقی با کتاب خوندن داشته باشه نه؟

گمنام جمعه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 11:26 ب.ظ http://www.ilamcity.com

با نام، یاد و برای خدا
خوب این وب هم برا خودش اعتیادی داره که نگو نپرس
ما که معتادش شدیم بد جور
خدا کنه شما نشین
اگه هم شدین زودتر از شرش رها بشین
;)

تنها شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 07:35 ق.ظ http://yousuf.blogfa.com

سلام محمود عزیز
وبلاگ مثنوی از دلتنگی ها ،اضطراب ها ،زیبائی ها و دیگر هیچ
فقط یه توصیه خیلی مهم.
هیچ وقت تو این فضاا عاشق کسی نشو ...

نسیم شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 07:43 ق.ظ http://narmafzarkids.blogsky.com

گلی از شاخه اگر می چینیم برگ برگش نکنیم و به بادش ندهیم لااقل لای کتاب دلمان بگذاریم و شبی چند از آن را بخوانیم و ببوئیم و معطر بشویم شاید از باغچه اندیشه مان گل روید

سلام ممنون که سر زدین

نگین شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 08:17 ق.ظ http://neginweb.mihanblog.com

زندگی آیا درون سایه هامان رنگ میگیرد
یا که ما خود سایه های خویشتن هستیم.
*********
خوشحالم که با وبلاگتون آشنا شدم.
به منم سر بزنید.
موفق باشید.

میثم شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 04:54 ب.ظ

بابا دمت گرم با این سایتت

مهدی سیخ یکشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 10:27 ب.ظ http://www.4baagh.blogfa.com

سلام
این خوبه که آدم وقتی داره از کوه میره بالا میره برگرده پشت سرش رو یه نیگاه بندازه ببینه چیکار کرده و چقدر اومده. ولی نباید معطل بمونه. باید دوباره راه بیفته سمت قله.
قشنگ مرور کرده بودی. ما که خوشحالیم که اسممون توی این خیمه یه گوشه کناری هست. و خوشحالیم که می تونیم هروقت توفیق شد بیایم زیرش یاد صاحب اصلیش بیفتیم و برای ظهورش دعا کنیم.
یاعلی مدد

علی دوشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 08:04 ب.ظ http://www.lplnufnd.persianblog.com

سلام داداشی خوبی شرمنده ام به خدا خیلی دیر اومدم جدا سرم خیلی شلوغ بود ...
اتفاقا به نظر من اگر از این دید به وبلاگ نویسی نگاه کنیم می بینیم که خیلی هم خوبه چون متوجه میشیم که چقدر از عمر ووقت مون رو چه جوری وبه چه نیتی گذروندیم ایا با این کار تونستیم دست کسی رو بگیریم یا غم و غصه ای رو از دل کسی بر داریم یا اینکه سنگ صبور کسی باشیم یا تا چه حدی تونستیم دل دوستان و افرادی رو که اومدن پیشمون لرزوندیم و از خدا و اهل بیت و اسلام دور کردیم
امیدوارم که تونسته باشیم کارهای خوب رو انجام داده باشیم ...
خلاصه لپ کلام اینه البته خودت بهتر از میدونی :
الاعمال و بالنیات
قربون داداش گلم برم یه سر بیا پیشم

گیلاسی سه‌شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 11:20 ق.ظ

سلام...اخه کجا رفتی یهویی؟؟؟؟؟؟؟؟
بی معرفت!

گلبانو سه‌شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 07:46 ب.ظ http://golbanoo.blogfa.com

اگه وقت کردین من با شما یه کاری داشتم .....خبرم کنین

زهرا پنج‌شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 10:22 ق.ظ http://yaabalfazl-yahossein.blogsky.com/

سلااام
آخه چراااااااااااااا؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
من تازه یه ماه نشده با بلاگ شما آشنا شدم.....(اشک)قدم ما شور بود آقا؟؟!!!!!آره؟
دلم گرقت وقتی این پست شمارو خوندم
این متنی هم که الان داره پخش میشه داره بیشتر دلمو آتیش میزنه....
چرا هیچکی نمیمونه....چرا همه دارن میرن.....چرا هیچی ثابت نمیمونه.....سردار عشقم یه یار داشت اونم فقط بلاگ شما بود.............
تنها نذارین بلاگمو
منتظرم.

سیده زینب جمعه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 11:59 ق.ظ http://www.zenab59.blogsky.com

سلام علیکم ........ امیدوارم دوباره برگردید ....
التماس دعا
یا زهرا

یک دنیا پدر جمعه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 02:54 ب.ظ http://ydpedar.persianblog.com/

بهشت میبینمتان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد