خیمه محبان

ما را حرجی نیست اگر اشک فشانیم.... زیرا که در این بادیه جز نور نکشتیم

خیمه محبان

ما را حرجی نیست اگر اشک فشانیم.... زیرا که در این بادیه جز نور نکشتیم

حبس دعا!!!

مردی می گوید" روزی در بیابان از زحمت راه  خسته شدم و تعب بر من غالب شد. دست به دعا برداشتم که خداوند برایم مرکب برساند تا سوار شوم.

اتفاقا یکی از ملازمان شاه که بر مادیان  آبستن سوار بود از پی رسید . طولی نکشید که مادیانش زایید .کره او قادر به راه رفتن نبود .هنوز از دعا فارغ نشده بودم که کره را به من داد و گفت :باید به دوش برداری و به شهر برسانی. خواستم سرپیچی کنم، مرا تازیانه بزد و کره را بر دوشم گذاشت و مرا در پیش انداخت"

بله قصه ما دعاخوان ها بیشتر همین گونه است.می یابیم که در اثر معصیت و آلودگی های بسیار ، یکی از دعا هایمان هم به هدف اجابت نمی رسد ولی پیوسته از خداوندمسالت ها و درخواستهای بیشتری می کنیم و ابدا در مقام اصلاح خود و برطرف ساختن موانع استجابت دعاهایمان نیستیم.

محدث قمی در کتاب تتمهت المنتهی اورده است( روزی ابراهیم ادهم از بازار بصره عبور می کرد. مردم اطرافش را گرفته ،گفتند :ابراهیم !خداوند در قرآن مجید فرموده:"ادعونی استجب لکم" مرا بخوانید تا شما را اجابت کنم

ما او را می خوانیم ولی دعای ما مستجاب نمی شود؟

ابراهیم گفت:علتش این است که،دلهای  شما بواسطه چند چیز مرده است!!ودعایتان صفا ندارد و دلها بی آلایش نیست

پرسیدند آنها چیست؟

گفت: اول آنکه خدا را شناختید ولی حقش را ادا ننمودید!!

دوم آنکه قرآن را تلاوت کردید ولی به آن عمل نکردید!

سوم آنکه ادعای محبت پیغمبر نمودید ولی با اولادش دشمنی کردید

چهارم آنکه می گویید به بهشت علاقه داریم ولی برای ورود به آن کاری نمی کنید!

پنجم آنکه می گویید از جهنم می ترسیم ف ولی خود را برای ان مهیا ساخته اید

ششم آنکه به عیب گویی مردم مشغولید و از عیوب خود غافل

هفتم آنکه گفتید دنیا را دوست نداریم ولی برای آن حرص می زنید

هشتم انکه اقرار به مرگ دارید ولی برای آن مهیا نیستید

نهم آنکه اموات را دفن می کنید و عبرت نمی گیرید

این علل است که باعث می شود دعاهای شما مستجاب نشود

 

منبع: نشریه یالثارات

 

پ.ن:بعد هی بگو خدا با آدم حرف نمیزنه، همین سوال رو من چند روز پیش از علی پرسیدم.

نظرات 12 + ارسال نظر
سائل الزهرا یکشنبه 7 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 01:01 ق.ظ http://www.emtedadesabz.blogfa.com/

سلام
خسته نباشید
واقعا دستتون درد نکنه
می تونم لینک شما رو اضافه کنم
به ما هم سر بزنید
الهم عجل لولیک الفرج
در پناه حق
گل سرخ انتظارم
خدا کند که بیایی

سائل الزهرا یکشنبه 7 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 04:03 ب.ظ http://www.emtedadesabz.blogfa.com/

سلام
ممنون از حضور سبزتون
راستش امدم بگویم با اجازه لینک شما را گذاشتم
الهم عجل لولیک الفرج
در پناه حق

نسیم دوشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 07:50 ق.ظ http://narmafzarkids.blogsky.com

خداوندا به من توفیقی ده که فقط یک روز بنده مخلص تو باشم که می دانم حتی ساعتی این چنین بودن بس دشوار است.خدایا سینه ام را چنان بگشای که درد های تمام عالم را در آن جای دهم. حتی درد محکوم شدن به گناه های ناکرده ام را.خدایا می دانم که نادانم به ذره ای از علم بیکرانت دانایم کن.بارالها زبانم در ستایش تو قاصر است به من زبانی عطا کن تا گوشه ای اندک از رحمت بیکرانت را سپاس گویم.خداوندا راه گم کرده ام ، هدایتم کن.خدایا قلبم را از تمام کینه ها پاک کن که غیر از تو کسی را بر این کار قادر نیست.خداوندا به من صبری ده که بر سیلی دشمنان بخندم و با خنجرهای دوستان به رقص آیم

نسیم دوشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 07:50 ق.ظ http://narmafzarkids.blogsky.com

سلام. شرمنده که فونت وبم چشاتونو اذیت کرد. باز هم ببخشید

ایماز دوشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 05:55 ب.ظ http://aimaz.blogsky.com

سلام
ازقرائن پیداست که اهل خدا وژیغمبری
دوتا سوال دارم روح ...ازدید واطلاعات شما به چی میگن وبهد چرا در این ادعیه فرجهم که جمع است استفاده شده
الهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
به امید ........................ ایماز

سید(لبگزه) سه‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 02:15 ب.ظ http://labgazeh.blogfa.com

سلام ..

دیگر سری نزدید به گوشه نشینان غریبستان وبلاگ..

شاد باشید

علی پنج‌شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 12:56 ق.ظ

سلام محمود جان خوبی
ببخشید داداشی یه چند روز رفته بودم مسافرت نبودم خدمت برسم این متنت رو خوندم خیلی جالب و عبرت اموز بود جدا با هاش حال کردم نمی دونم والا چی باید بگم ...

راستی می بینم که رفتی وبلاگ ابجی گیلاس ما گرد و خاک کردی همه رو انداختی به جون هم شانس اوردن و شانس اوردی که من نبودم وگرنه ....

داداشی ای دی چت رومت رو برام بفرست باهم یه ذره بچتیم مال من همون ایدیه ایمیلمه ...

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 08:50 ق.ظ http://saharnazdikast.blogsky.com

سلام
اگه خدا استجب لکمش به همه این شروط بود فکر میکنی چند نفر تو دنیا میموند که دعاشون مستجاب بشه؟
خیلی وقتا کنار هم گذاشتن رحمت و عدل خدا واسه عقل ناقص ما واقعا محال به نظر میاد.
ما که به رحمتش امیواریم.خدا هم تنهامون نمیذاره
راستی سر میزنی ادرس وبت رو بذار کلی باید برگردم تو کامنتام بگردم تا پیداش کنم.
یا حق
یا حق

عمو ساقی پنج‌شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 06:52 ب.ظ http://www.weysstory.persianblog.com

سلام دوست من...من ساقی هستم..از وبلاگ محکوم شدگان...اگر خواستین که وبلاگتون هر باری که پست جدید داره برای 500 نفر بلاگر فرستاده بشه و شما هم از آپ شدن وبلاگ دوستانتون با خبر بشین به آی دیه من پی ام بدین و اون رو به لیست آی دی هاتون توی یاهو اضافه کنید... منتظرتون هستم....در ضمن این یک کار گروهی فقط برای با خبر شدن دوستانتون از آپ شدنتونه... ممنونم و منتظر..خدافظی

گمنام پنج‌شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 10:17 ب.ظ http://www.ilamcity.com

به نام خدا
سلام دوست من

روی این حساب باید بشینیم و فاتحه خودمونو بخونیم ;)

کیمیا جمعه 12 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 12:25 ب.ظ http://www.kimiaweb.blogfa.com

سلام
جالب بود
اما متن روایتی که از تتمه المنتهی نقل کردید
ازاحادیث نبوی است
البته شاید ابراهیم ادهم هم ناقل این حدیث از زبان رسول خداست
این روایت از رسول خدا در کتاب اثنی عشریه ص ۳۳۰ نقل شده
به هر حال خسته نباشین
همیشه موفق باشین
راستی ولادت حضرت زینب رو هم تبریک می گم
یا علی

پوریا (شبانه‌های بی تو) جمعه 12 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 11:08 ب.ظ

سلام آقای یک روح!
احوالات چطوره؟
ما رو نمیبینی خوشحالی ! معلومه!
خواندم ....
راس میگی ... باید خودمون رو آماده کنیم ...!
ممنون از لطف همیشگیت ....
فعلا یا زهرا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد